ENTREPRENÖRSKAP

Syfte som berörs: Punkt 2,3,4 och 6 
Centralt innehåll i fokus: Idéutvecklingsprocesser och grundläggande projektmetodik 

Exempel på betygskriterier:  

  • Eleven upprättar i samråd med handledare en enkel projektplan. Eleven tar ansvar för och genomför i samråd med handledare projektet på ett tillfredsställande sätt enligt planen. I arbetet följer eleven med viss säkerhet rutiner för projektets administration, dokumentation, kommunikation och samarbeten. Dessutom identifierar och löser eleven i samråd med handledare problem som uppstår i projektet. 
  • Eleven marknadsför och presenterar med viss säkerhet sitt projekt och anpassar marknadsföringen och presentationen till syfte, mottagare och situation. Eleven utvärderar med enkla omdömen arbetsprocessen och resultatet i en projektutvärdering.

FÖRETAGSEKONOMI

Syfte som berörs: Punkt 6,7 
Centralt innehåll i fokus: Grundläggande metoder i marknadsföring och grundläggande
projektmetodik.  
 
Exempel på betygskriterier: 

  • Eleven upprättar i samråd med handledare en enkel projektplan inom det företagsekonomiska kunskapsområdet. Eleven tar eget ansvar samt genomför projektet i samråd med handledare och med tillfredsställande resultat. Dessutom utvärderar eleven arbetsprocessen och resultatet med enkla omdömen. 
  • Eleven använder i samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar,
    informationssökning, presentation och dokumentation.

MARKNADSFÖRING 

Centralt innehåll i fokus: Teorier och tendenser inom området marknadsföring, marknads-
och omvärldsanalys, marknadsföring av varor och tjänster.   

Exempel på betygskriterier: 

  • Eleven använder med viss säkerhet enkla marknadsföringstekniska metoder.  
  • Eleven använder i samråd med handledare relevant teknik för kommunikation,
    beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.